woensdag 10 oktober 2012

De trap..

Zoals beloofd zijn hier de foto's van de trap.

De vorige bewoners hebben ooit een idee gehad om de trap te betegelen met vloertegels. Dit hebben ze alleen nooit afgemaakt. De tegeltjes zijn er dan ook bij de eerste dag dat wij de sleutel hadden afgebikt.

Wij wonen in een huis wat net na de oorlog is gebouwd, in dit soort huizen hebben ze smalle trappen. Een paar weken terug hebben Pa en René de trap verbreedt. Daarna heb ik de treden helemaal afgesmeerd. Wat een klus! Maar het is heerlijk we niet meer op hoeven te letten of we naar beneden vallen. Doordat wij de trap verbreed hebben kon hij niet meer geverfd worden. dan blijf je altijd zien dat er een stuk aangezet is.
Voor


Na






Het ziet er allemaal nog erg steriel uit, en een beetje kaal. Maar nu kunnen wij opzoek naar spulletjes om het wat aan te kleden.
We hebben gekozen voor een wat stugger tapijt, antraciet grijs. Dat het stug is heeft zijn voor en nadelen. Het voordeel is natuurlijk dat wij niet van de trap af vallen omdat het glad zou zijn. Maar het nadeel.. tsja, dat zijn onze Brittjes. Het is hier namelijk één groot feest in huis geworden, jut en jul zijn er van overtuigd dat de trap één grote krabpaal is geworden. En ja, daar worden wij wat minder vrolijk van.
Beneden in de woonkamer staat een donkergrijze krabton, en boven in de kamer waar ik de computer heb staan staat een levensgrote krabpaal van bananenblad (ik vindt ze zo verschrikkelijk lelijk in de woonkamer!) Maarja.. misschien moeten wij onze Britjes dan toch nog maar een krabpaal kado geven om van de trap af te blijven. Okee.. ik weet het, het is misschien een beetje overdreven. Maar ahg.. Vooruit dan maar..

Dus vandaag kwam er een héél groot pakket binnen, en voor ik het wist, zaten ze erin. Nu maar weer eens zien waar ik dat grote ding (hij komt tot mijn schouders) neer ga zetten. Ik hoop in ieder geval dat ze de trap weer even met rust laten..


12 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

De trap is enorm opgeknapt, het ziet er fraai uit. Balen alleen dat je britjes er het mooie en handige ook van inzien. Krabpalen vind ik ook vaak erg lelijk, het is geen aanwinst voor je huis maar ja...ik snap dat je graag wil dat de trap er over een jaar nog net zo fraai uitziet als nu.

Ik wens je een fijne dag! Lieve groet, Ingrd

anita zei

Heerlijk toch zo´n krappaal voor de poezen.
Deze valt ook nog wel mee.
En je trap is mooi geworden.

gr. Anita

Eefies day zei

Je trap is mooi hoor, het ademt nu rust uit en ja je katten...ze houden zo van krabben en vloerbedekking is natuurlijk heel aantrekkelijk....

Lieve groet,
♥Eefie

saskia zei

tegels op je trap ,oke dat had ik nog nooit gezien .
ik snap dat je dat er gelijk afgehaald hebt zeg .
en wat is het dan genieten als hij zo mooi geworden is je zou je stoel bijna in de gang zetten he ha ha .
tja die katten ik heb er ook een paar die mijn stoelen als krappaal willen gebruiken word ik ook niet blij van maar ze zijn zo leuk he katten .
voorlopig zullen ze bij jou wel van de trap afblijven met die mooie krappaal.

grtjs saskia

lia zei

Je trap is mooi geworden met dat stoere tapijt erop.
Maar ja, die poezen hé...
Moet zeggen dat het hier wel mee valt met krabben. Wel hebben ze hier met regelmaat de paal (in kleinere vorm) totaal kapot gekrabd. Maar ben nu stof aan het uitzoeken voor een stoel, en dan ga ik ook voor zover het kan, een katproef stofje.. hihi.

Fijne avond
Lia

Corine(THUIS) zei

De trap zit er mooi stijlvol uit zo met dat grijze tapijt! En die krabpaal is volgens mij één groot feest voor de britten :) De trap laten ze nu vast wel met rust..

Marjonel M zei

Je trap ziet er zoveel mooier uit, en zo te zien vermaken de poezen zich wel met de krabpaal.

Groetjes, Marjonel

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Wat een verschil!

De trap is heel mooi geworden hoor.

Wij hebben ook pas vloerbedekking op de trap laten leggen, bruin/grijs en voor de rest is het helemaal wit. Ook ik moet nog bedenken wat voor leuks ik aan de muur ga hangen, maar ik ben er nog niet helemaal uit.

Het is maar te hopen dat de twee deugnieten aan hun eigen paal blijven krabben.

Lieve groet, Loes


AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

de trap is super geworden alleen jammer dat de katten hem ook super vinden hahhaha nou maar hopen dat de katten de paal leuker vinden dan de trap ....fijn weekend lieve groet rosita

amy zei

Prachtig je trap zeg ,ja hier staat ook zo n onooglijk ding ,zo n krabpaalding ,een hele stelling ,oerlelijk maar mevr Britt vindt het geweldig en ze krabt er iedere dag aan hoor
Leuk die foto s van de britjes ,schattig

Bonjade zei

Wat is je trap mooi geworden...
Maar houd je schatjes goed in de gaten....volgens mij vinden ze dit ook wel heerlijk tapijt om de nagels aan te krabben ;)
Maar voorlopig zijn ze wel even zoet met de mooie krabpaal zo te zien.

mary zei

Hoi,
ik heb je ook een mail gestuurd want ik zou heel graag het merk van de vloerbedekking willen weten, ziet er echt super uit. ook apart hoe het gelegd is! het brengt ons iig op een idee, bedankt daarvoor.
gr. mary