donderdag 20 september 2012

Bijzondere vondsten..

Afgelopen vakantie in Frankrijk zijn wij bij een man terecht gekomen die inboedels uit Parijs opkoopt. Hier hebben wij prachtige antieke exemplaren van tijdschriften/kranten gevonden. 

Een wekelijkse blad die het dagelijkse leven in Frankrijk weergaf in de periode vanaf 1843. Het blad was alleen voor de rijkere Fransen, het was in die tijd een duur blad. Er staan prachtige tekeningen, schetsen en foto's in. Een prachtig blad waar je door kan blijven bladeren en je steeds meer te weten komt over de geschiedenis van de Fransen. 

Wat ikzelf zo leuk vindt is dat er tal van advertenties instaan, bijvoorbeeld advertenties van Fiat, Gilette en nog veel meer. Ook staan er foto's in van de eerst gebouwde vliegtuigen. 







Ze zijn erg goed bewaard gebleven en in prima staat. In totaal heb ik er 7 stuks. Interesse? Kijk even onder het kopje "te koop"

Ook heb ik dit bijzondere blad gevonden. Dit blad komt uit 1926 en bevat kleurplaten en portretten. Erg bijzonder om neer te leggen in een mooie vitrine.







Ik zie dat ik er inmiddels weer wat volgens bij heb. Erg leuk! Van harte welkom op mijn blog!!

3 opmerkingen:

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Ze zijn zeker heel bijzonder.

Degene met de gekleurde foto's vind ik helemaal prachtig.

Fijne avond!

Lieve groet, LOes

lia zei

Idd... erg leuk. Die advertenties waren toen zo mooi.

Fijne avond,
groet Lia

saskia zei

zoooo die blauw voorkant die is mooi die kun je gewoon inlijsten .
een mooie vondst hoor zou ik maar zuinig op zijn .

grtjs saskia