zondag 1 juli 2012

Eindelijk.. Lampen!

Tsja, ik moet toegeven dat het eigenlijk best een stom gezicht was, die verhuislampen.

In ons vorige huis hadden wij niet zoveel lampen nodig, 1 voor in de slaapkamer en 1 voor in de woonkamer. Hier hadden wij 2 dezelfde kitscherige kroonluchters hangen. Maar 1 ding is zeker, die komen er hier niet meer in!

Een half jaar heeft hij er gehangen, die ongezellige verhuislamp aan het plafond. Na menig commentaar, vooral van mijn vader, die altijd eerlijk en duidelijk verteld wat hij ervan vind (en waar ik normaal gesproken om lach en zeg, pa nu weet ik het wel weer!), werd het nu wel echt tijd voor wat leuke lampen.

Vorige week had ik op internet wat gave lampen gezien, lekkere robuuste lampen. Een tikje verweerd.

Ik heb ze 's avonds aan René laten zien, maar moest er wel bijvertellen dat ze in Tilburg opgehaald moeten worden. Voor René nooit een probleem, heerlijk zo een man! Juist gezellig, gelijk lekker rond snuffelen in de brocante winkeltjes en een terrasje pakken. We hebben genoten van het zonnetje, een bord Brabantse frietjes, een lekker drankje en een heeeerlijk ijsje toe.

De lampen waren vreselijk vies, en ingedeukt. Manlief vond het wel een goed idee om ze zo lekker stoffig te houden. Is toch gaaf? nou.. laten we dat maar niet doen! Eenmaal thuis heb ik ze eerst een goed sopje gegeven en hebben we de lampen samen uitgedeukt. En ja.. ze zijn super! Helemaal zoals ik verwacht had. Ze zijn zelfs een tikkeltje geoxideerd, wat het juist lekker stoer maakt.

Inmiddels hangen ze, de lampen.. nog niet helemaal naar onze zin. De lampen hebben een zwart draad, dit loopt over het plafond, wat ik afschuwelijk vind. Een idee was om het juist zo te laten opvallen, het draad een beetje nonchalant laten hangen, dat het lijkt alsof ik dit juist mooi vind. Maar nee, ik denk dat we het zwarte touw ook door een ketting moeten rijgen en dan wordt het 1 geheel. Maar dat komt vast wel goed.


Ik ben er verliefd op!




1 opmerking:

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

tjeemie wat een stoere lampen zeg echt heel mooi dat is nou een mooie vondst ...en dat ritje wat maakt het uit lekker gezellig met zijn tweetjes wij doen dat ook altijd zoeken dan gelijk de kringlopen in de buurt op en pikken die ook gelijk mee .... geniet lekker van je mooie lampen zijn superrrrr ...lieve groet rosita