zaterdag 7 juli 2012

Antieke werkbank

Al een poosje zijn manlief en ik opzoek naar een doorleefde werkbank. Zo 1 die zo lekker vergrijsd is en als pronkstuk in de kamer of tuin komt te staan. Dan nog een mooie gietijzeren vaas gevuld met planten erop en het staat helemaal super!

En ja, gister heb ik er één gevonden! Een prachtig exemplaar, 1 met nog hele stoere verroeste onderdelen. Onder het metalen ding op het blad klemde ze vroeger hun plank zodat deze goed bleef liggen. Ook heeft hij een mooie richel waar de timmerman zijn gereedschap en schroeven in kon leggen.

Geweldig toch om te bedenken dat hierop misschien wel prachtige andere oude meubeltjes op gemaakt zijn!?

Alleen deze werkbank gaan we niet houden, wij willen toch graag een groter exemplaar. Daarom biedt ik deze te koop aan. Als je interesse hebt stuur me dan even een berichtje of mailtje. Ik heb hem vandaag gelijk helemaal behandeld tegen houtworm, dus je kunt hem zo neer zetten!

De maten zijn 144 cm lang, 41 cm breed en 73 cm hoog.

Inmiddels is de werkbank verkocht.







3 opmerkingen:

G-style zei

Dat is een hele mooie, Jessica ...

lekker stoer , helemaal mijn ding ook , helaas
geen plek ....

Zou er haast een groter huis om kopen , zie zoveel leuke spullen altijd waar ik geen plek meer voor heb hier , dus is het altijd weer keuzes maken .

Fijn weekend , hartelijke groet Gea

Corine(THUIS) zei

Hoi! Ik kwam via jouw reactie bij mij even kijken en ik ben gek op toer en sober dus ik heb me gelijk gemeld als volger. Misschien is het handig als je bij de werkbank een vraagprijs zet? Dan weten geïnteresseerden of het binnen hun budget past.. Hij is gaaf!
Groeten, Corine

Maison Louise, Paintings by Louise zei

Hoi Jessica,

Van harte welkom op mijn blog!
Ik kom direct even bij jou een kijkje nemen en heb mij aangemeld als volger.

Je blog ziet er super uit!

Groetjes Loes